Begynder styrke/eksplosions træning

Jeg kunne altså ikke dy mig for også lige at poste mit ?begynder? program inden for styrke og eksplosionstræning.
Normalt er jeg jo ikke den store skribent her på getbig.dk, men jeg overvåger da forumet nøje!

Nu er der jo allerede postet et ?hardgainer? program, og derfor ville jeg lige komme med et program som er lidt over i den anden grøft!

Målet med programmet

Det er klart et program som har fokus på styrke, og som ligeledes er godt til at kombinere med andre sportsgrene. Er man ?muskel-hypertrofi?junkie? kan man dog også sagtens bruge det ? eller elementer herfra. Programmet er udarbejdet i samarbejde med TJ, som vist ikke behøver nærmere præsentation!!

Selv programmet

Dag 1:

Tung bænk - 5 sæt x 5 reps.
*CAT Squat: 8 sæt x 3 reps x 60-70%
Dips 3 sæt x 6-8 reps. (Weighted)
High incline bænkpres (45-55 grader) 3 sæt x 5 reps.
Weighted abs 4 sæt x 8 reps.

*Dag 2

Tung dødløft - 5 sæt af 5 reps.
Bend over rowing 5 sæt af 5-8 reps.
Backraises med vægt 4 sæt x 5 reps.
Chinups 3 sæt x 5-8 reps. (Weighted)

*Dag 2 kan med mellemrum udskiftes med eksplosiv DL

Dag 3

Tung squat - 5 sæt x 5 reps.
*CAT bænk: 8 sæt x 3 reps x 60-70%
Militarypress 5 sæt af 5-8 reps
Weighted abs 4 sæt x 8 reps.
+ en hjælpeøvelse for evt. ?weakspots? ex triceps e. lign

*(CAT;compensatory acceleration training = Eksplosiv træning)

Afsluttende kommentar

Jeg kan kun sige at jeg har haft MEGET positive erfaringer med dette program, og det kan varmt anbefales til andre som har lyst til at give sig i kast med den slags træning!

DBM

Ingen kommentarer endnu

Skriv en kommentar / spørgsmål