Begynder program til bodybuilding og styrketræning

Her kommer så et godt bud på hvordan et begynder vægttræningsprogram kan se ud. Dette program anbefales også af Dave Draper, og vil vænne begynderens muskler til at træne med vægte.

Det er vigtigt som begynder ikke bare at gå ud og følge et program som i har set i Flex Magazine, Muscle & Fitness osv. Disse programmer er for profesionelle bodybuildere, der lever og ånder for deres træning, og helt sikkert er på steroider. Prøv i stedet dette simple træningsprogram, som nok skal give gode resultater.

Træning mandag / onsdag / fredag
Start ud med 10 minutter på kondi cykel eller step maskine efterfulgt af "crunches" og "leg raises" (mave øvelser).

Bryst

Incline Dumbbell Chest Press (1x12)
Dumbbell Chest Press (1x12)

Ryg

Wide Grip Pulldown (1x12)
Row Machine (1x12)

TRICEPS

Triceps Press Machine (1x12)

BICEPS

Standing Dumbbell Curls (1x12)

Ben

Leg Press (1x15)
Leg Extension (1x15)
Leg Curl (1x15)

--------------------------------------------------------------------------------
De første 2 uger kører du bare 1 sæt af hver øvelse. Der skal dog køres et opvarmningssæt inden hver øvelse, hvor du virkelig føler hvordan din muskel arbejder. Sørg for at køre i et roligt tempo. Det er ikke en hurtigheds konkurrence - det gælder om at føle vægten, der presser dine muskler til at yde deres optimale.
Efter 2 uger sætter du et sæt mere på, så du nu kører et opvarmningssæt med lav intensitet, og dernæst to arbejdssæt hvor du giver dig henholdsvis 80% og 100%.

Efter uge 4 er du klar til at splitte din træning op i forskellige kropsdele. Du kan finde programmer her på www.getbig.dk under artikler, eller i vores velbesøgte bodybuilding debatforum, hvor du også vil kunne få forklaringer hvis der er øvelser du ikke forstår.

Der anbefales umiddelbart ikke andet end protein og eventuelt kulhydrat tilskud her i start fasen, da du først skal lære at bruge musklerne 100% rigtigt inden du får noget ud af mere avancerede tilskud. En begynder vokser næsten uanset hvad, og ideen i start fasen er at vænne musklerne til træning.

God fornøjelse med træningen.

Ingen kommentarer endnu

Skriv en kommentar / spørgsmål