Beregn din 1 RM (One rep max online beregner / calculator)

Hvis du har læst nogle af vores træningsprogrammer her på siden, eller fundet nogle andre på nettet er du sikkert tit støt på udtrykket 80% af 1 RM eller lignende. 1 RM står for One Rep Max og er din maksimale styrke i en given øvelse. Et ekempel på et træningsprogram som benytter sig af disse udregninger er Russisk Styrketræning.

Da ikke alle lige har styr på sin 1 RM i alle øvelser kommer her en online beregner, som gør at du med rimelig nøjagtighed kan finde ud af det nemt og hurtigt, og derved hurtigt komme i gang med dit træningsprogram. Det er selvfølgelig kun et estimat, og din 1 Rep Max kan derfor selvfølgelig være en smule højere eller lavere end det angivne.

Sådan bruger du Getbig.dk online 1 RM calculator / beregner

Det er meget enkelt, du kører et sæt til failure (til du ikke kan mere) dernæst skriver du ind i beregneren hvor mange gentagelser du tog (uden hjælp og i perfekt form) og trykker "udregn".

Vi ved selvfølgelig godt at denne 1 RM calculator ikke er 100% præcis, men den er et godt hjælpemiddel til hurtigt at få et ret præcist bud.

Kom i gang ved at indtaste dine tal i beregneren nedenunder:

 

Udregn din 1 rep max (1RM)

Vægt løftet
Antal gentagelser
= One-Rep Max
 95% 1 RM
 90% 1 RM
 85% 1 RM
 80% 1 RM
 75% 1 RM
 70% 1 RM
 65% 1 RM
 60% 1 RM
 55% 1 RM
 50% 1 RM


Du er velkommen til at bruge denne beregner på din egen hjemmeside / blog. Du kopierer bare nedenstående kode og indsætter på din side.
<iframe src="https://www.getbig.dk/1-rm-calculator&mt_remote_call=1" id="calculator_iframe" style="width:550px;height:285px;border:0;" ></iframe>

1 Comment

  1. Bruges “One Rep Max” kun til udregning af russiske træningsprogrammer? Så hvis jeg nu løfter 60 i skrå bænk pres og tager 10 gentagelser, så siger den at jeg max kan løfte 80 kg. en gang er dette rigtigt forstået? 🙂

    Simon

Skriv en kommentar / spørgsmål